Dziennikarstwo i komunikacja społeczna
WARUNKI REKRUTACJI NA STUDIA I STOPNIA DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
Wymagania wstępne (oczekiwane kompetencje kandydata): egzamin dojrzałości z języka polskiego (50%), matematyki (5%), języka obcego: języka angielskiego lub języka francuskiego lub języka hiszpańskiego lub języka niemieckiego lub języka rosyjskiego lub języka włoskiego (25%), historia lub wiedza o społeczeństwie (20%).
Zasady rekrutacji:
Studia stacjonarne: dziennikarstwo i komunikacja społeczna: specjalność dziennikarstwo nowych mediów, realizacja radiowo – telewizyjna, promocja i reklama:
- dla kandydatów z tzw. starą maturą: konkurs świadectw :język polski, matematyka, język obcy, historia lub wiedza o społeczeństwie; w przypadku braku oceny na egzaminie dojrzałości z jednego z wymaganych przedmiotów uwzględnia się ocenę z klasyfikacji końcoworocznej,
- dla kandydatów z tzw. nową maturą: ranking wyników z części zewnętrznej egzaminu maturalnego – język polski, matematyka, język obcy, historia lub wiedza o społeczeństwie.
Studia niestacjonarne: dziennikarstwo i komunikacja społeczna: specjalność dziennikarstwo nowych mediów, realizacja radiowo – telewizyjna, promocja i reklama:
- dla kandydatów z tzw. starą maturą: konkurs świadectw: język polski, matematyka, język obcy, historia lub wiedza o społeczeństwie; w przypadku braku oceny na egzaminie dojrzałości z jednego z wymaganych przedmiotów uwzględnia się ocenę z klasyfikacji końcoworocznej,
- dla kandydatów z tzw. nową maturą: ranking wyników z części zewnętrznej egzaminu maturalnego – język polski, matematyka, język obcy, historia lub wiedza o społeczeństwie.
Przewidywany limit przyjęć na studia wraz ze wskazaniem liczby osób przyjętych, warunkującej uruchomienie edycji studiów: stacjonarne: 55 osób (w tym na drugi kierunek); niestacjonarne 30 osób.
SYLWETKI ABSOLWENTA
Absolwent kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (studia I stopnia) specjalność dziennikarstwo nowych mediów, realizacja radiowo – telewizyjna, promocja i reklama zostanie wszechstronnie przygotowany do zawodu dziennikarza, a także innych związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej. Absolwenci będą posiadać umiejętności specjalistyczne, zdobyte podczas zajęć i praktyk w różnych mediach, a także przygotowanie teoretyczne, pozwalające na sprawność opisu i diagnozowania poszczególnych elementów komunikacji. Kształcona będzie zdolność zdobywania i biegłego wykorzystywania kompetencji komunikacyjnych w różnych obszarach rzeczywistości społecznej. Absolwenci zostaną wyposażeni w aparat wiedzy pozwalający analizować i współtworzyć zasady i formy funkcjonowania mediów we współczesnym społeczeństwie informacyjnym. Cechować ich będzie wysoka sprawność językowa, praktyka w posługiwaniu się różnymi gatunkami wypowiedzi dziennikarskiej i szeroko pojęte kompetencje humanistyczne. Nabyta wiedza i umiejętności w przyszłości pozwolą im osiągnąć wysoki stopień profesjonalizmu. Zostaną także przygotowani do podjęcia kształcenia na studiach II stopnia.
WARUNKI REKRUTACJI NA STUDIA II STOPNIA DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
Wymagania wstępne (oczekiwane kompetencje kandydata):
- ukończenie studiów I stopnia; osiągnięcie efektów kształcenia dla obszaru nauk humanistycznych i/lub społecznych;
Zasady rekrutacji:
Studia stacjonarne drugiego stopnia dla kandydatów ze stopniem licencjata dziennikarstwa i komunikacji społecznej:
- konkurs dyplomów (w przypadku jednakowych ocen o przyjęciu będzie decydować średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia);
Studia stacjonarne drugiego stopnia dla kandydatów ze stopniem licencjata po kierunkach humanistycznych i/lub społecznych:
- konkurs dyplomów (w przypadku jednakowych ocen o przyjęciu będzie decydować średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia).
Studia niestacjonarne drugiego stopnia dla kandydatów ze stopniem licencjata dziennikarstwa i komunikacji społecznej:
- konkurs dyplomów (w przypadku jednakowych ocen o przyjęciu będzie decydować średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia).
Studia niestacjonarne drugiego stopnia dla kandydatów ze stopniem licencjata po kierunkach humanistycznych i/lub społecznych:
- konkurs dyplomów (w przypadku jednakowych ocen o przyjęciu będzie decydować średnia ocen ze studiów pierwszego stopnia).
Przewidywany limit przyjęć na studia wraz ze wskazaniem liczby osób przyjętych, warunkującej uruchomienie edycji studiów: studia stacjonarne 40 (w tym drugi kierunek), studia niestacjonarne 30.
Kandydaci dokonują rejestracji poprzez wypełnienie formularza w uczelnianym systemie rekrutacji elektronicznej.
Kandydaci po przyjęciu na studia mogą wybierać spośród dwóch specjalności: menadżer mediów i reklamy oraz współczesne dziennikarstwo.
SYLWETKI ABSOLWENTA
Absolwent kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna (studia II stopnia) specjalność: menedżer mediów i reklamy, współczesne dziennikarstwo zostanie wszechstronnie przygotowany do zawodu dziennikarza, a także innych związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej. Absolwenci będą posiadać umiejętności specjalistyczne, zdobyte podczas zajęć teoretycznych i praktycznych oraz praktyk w mediach różnego rodzaju, a także przygotowanie teoretyczne, pozwalające na sprawność opisu i diagnozowania poszczególnych elementów komunikacji. Kształcona będzie także zdolność zdobywania i biegłego wykorzystywania kompetencji komunikacyjnych w różnych obszarach rzeczywistości społecznej. Absolwenci zostaną wyposażeni w aparat wiedzy pozwalający analizować i współtworzyć zasady i formy funkcjonowania mediów we współczesnym społeczeństwie informacyjnym. Cechować ich będzie wysoka sprawność językowa, praktyka w posługiwaniu się różnymi gatunkami wypowiedzi dziennikarskiej i szeroko pojęte kompetencje humanistyczne. Nabyta wiedza i umiejętności w przyszłości pozwolą im osiągnąć wysoki stopień profesjonalizmu. Zostaną także przygotowani do podjęcia kształcenia na studiach III stopnia.